Rutes

L’Enclusa i el Castell de Taradell – PR C-42

0h Font Gran. Començarem el recorregut a la Font Gran de Taradell. Aquesta està situada darrere l’església parroquial de Sant Genís. Antigament aquesta font era coneguda com la Font de Sant Genís. Està datada del 1790 i deixa brollar l’aigua per 7 brocs metàl•lics i un cap central de pedra. Avançarem pel poble de Taradell durant uns 20 minuts fins que arribem al final d’aquest on creuarem la carretera que puja cap a la Collada de Mansa i agafarem un sender que s’enfila entre la carretera de la dreta i una pista que puja cap a l’esquerra.

0h 30min La Pedrera i la Creu de Pujol. En aquest punt passarem pel costat d’una antiga pedrera i per sota d’una creu que commemora la mort i el lloc de sepultura de 99 miquelets l’any 1822. Hem d’anar seguint les marques del PR sense cap problema, fins que toparem amb una bifurcació de camins.

1h 10min Bifurcació de camins. Deixarem la pista principal que segueix cap a l’esquerra i una altra de secundària cap a la dreta i prendrem un sender que s’enfila amunt fins a la Cinglera de l’Enclusa.

1h 25min Cinglera de l’Enclusa. És el punt més alt de tot el recorregut (846m), deixarem el sender que passa per sobre la carena de l’Enclusa i seguirem pel de sota la cinglera. Just al final de la cinglera, val la pena fer la petita grimpada per pujar fins a la senyera que veurem sobre nostre on podrem contemplar les vistes privilegiades des d’aquesta balconada. Passarem per la pedra de l’Enclusa, que porta aquest nom per la forma que té.

2h 10min Castell de Taradell. Tot i que el recorregut marcat no passa pel Castell, val la pena que ens hi desviem, són cinc minuts i, tant la vista com l’indret són molt recomanables de visitar. Per arribar-hi, el camí serpenteja entre grans balmes i grans blocs de pedra.

2h 50min Tomba dels Sequers de Gasala. Aquesta tomba és un dolmen prehistòric de 1,80m de llargada i 1m d’amplada que es troba en molt bon estat gràcies a la restauració feta el 1981 pel Centre Excursionista de Taradell, però abans d’arribar-hi toparem amb els Sequers de Gasala.

3h 30min Collet de Mont-Rodon. Vorejarem el camp de golf i se’ns obriran les vistes cap al Casal de Mont-rodon. Es tracta d’un edifici gòtic restaurat l’any 1982 i que, actualment, es troba en un excel•lent estat.