Rutes

Monestir de Sant Pere de Casserres – PR C-40

El sender de Vic a Sant Pere de Casserres combina a la perfecció una passejada en plena natura i un recorregut per un bon exemple de la història i de l’arquitectura de la comarca d’Osona i de Catalunya. El sender va ser el primer senyalitzat de la comarca i va ser promogut i encara avui és cuidat per la Unió Excursionista de Vic. Tal com ens indica el seu nom, parteix del casc antic de Vic i ens transporta fins al Monestir de Sant Pere de Casserres, un antic monestir benedictí dins del terme de les Masies de Roda. El recorregut ens passeja per alguns dels indrets més emblemàtics de la comarca amb molt significat històric, arquitectònic i de gran bellesa natural. La vista d’ocell sobre el Pantà de Sau no té precedents.
Descripció del recorregut:

0h. Catedral de Vic. Partirem de la Catedral de Vic i recorrerem una petita part del casc antic de la ciutat, passant per davant del Temple Romà, per la plaça de la Divina Pastora, per tot el carrer Sant Jordi, el carrer Mare de Déu dels Munts i agafarem el camí, recentment asfaltat, cap al pont del Bruguer.

0h 25min. Pont del Bruguer. Creuarem el riu Gurri per sobre del pont del Bruguer i ens dirigirem cap a l’ermita de Sant Jordi per un camí al costat d’un polígon fins que topem amb l’Eix Transversal. Les indicacions ens portaran a la nostra esquerra per a creuar l’Eix per sobre. A continuació, vorejarem el turó de l’ermita de Sant Jordi i el Dolmen de Puigseslloses per la seva esquerra. A la cruïlla de camins seguirem a l’esquerra i després de la bassa de Puigseslloses anirem a la dreta per sota la casa.

1h 10min. Riera de Folgueroles. Creurem la riera i seguirem cap a una granja per arribar a la carretera que va de Tavèrnoles a Folgueroles i l’agafarem uns 300 metres en sentit Tavèrnoles. A la dreta, abans de la casa del Banús, trobarem un cartell indicador que ens porta per una pista i, tot seguit, un corriol a la nostra esquerra que ens conduirà fins al poble de Tavèrnoles. Travessarem tot el poble, passant per davant de l’església romànica de Sant Esteve, per l’hostal Can Colomer i seguirem en direcció a la urbanització del Roquet després de creuar la carretera del Parador de Turisme Vic – Sau.

1h 40min. Urbanització el Roquet. Hem d’anar en compte, ja que el camí deixa l’asfalt i gira de sobte a la dreta per un camí fressat, per davant de Can Benerigues. El segueix una pujada curta, però intensa que ens porta fins a una cruïlla. Nosaltres anirem a la dreta fins al Pla de Savassona. Sobre Savassona tenim l’ermita de Sant Feliuet que, tot i que el PR no hi passa, val la pena acostar-s’hi, tant l’ermita com les vistes del Pantà de Sau són molt boniques. D’altra banda, Savassona és un indret molt cuidat i estimat pels socis de la Unió Excursionista de Vic, els quals vetllen pel bon ús de l’espai on s’hi practica escalada i on hi trobem restes ibèriques. Caminarem per tot el pla i agafarem un camí a l’esquerra, per dins del bosc, que ens portarà fins a Coll de la Passarella.

2h 30min. Coll de la Passarella. D’aquí marxarem a la dreta, però de seguida, el sender es desvia a l’esquerra deixant el camí principal. Sortint del bosc veurem el riu Ter a la nostra esquerra. Trobarem un pal indicador que ens portarà per un camí que s’inicia a la dreta. Sortint del corriol estret trobarem un transformador elèctric que ens assenyalarà que estem a la urbanització de Fussimanya.

3h 10min. Urbanització de Fussimanya. Un cop passem per sota el restaurant de Fussimanya, conegut per la seva bona carn i embotits, deixarem l’asfalt davant del Xalet de La Vall i el sender ens baixarà per un camí estret fins al Torrent de l’Infern. Aquí comença una pujada que ens portarà fins a una pista ampla amb un altre pal indicador.

3h 35min. Carretera del monestir. En aquest punt del final de la pujada hem d’agafar el camí de l’esquerra que ja marca “Sender al Monestir”. Continuarem cap a la nostra esquerra pel llom de Casserres. Aquest tram final transcórrer per un bosc ombrívol molt bonic que ja ens portarà fins al monestir de Sant Pere de Casserres.

4h 00min. Monestir de Sant Pere de Casserres. Arribarem al monestir després de creuar una passarel•la de pedra amb una pujada suau.